penyebok

20 June 2010

sayang akan korangg !!



nih kawan kawan aku laa.
aku sayang mereka sangatt !
ramai actually.
but takan nak letak banyak banyak kat sini.
baik aku beli photo album jek letak gamba korg.
HAHA. okay ;D

19 June 2010

pagi sabtu 19062010

haa, pagi nih kol 7 aku g joging laa. HAHA. asal gelak nih? sbb aku g joging kan. HAHA. betol laa. aku g istana garden td. aku, syafiq ngn aklip sama adik syafiq. naik kete syafiq laa. tak joging pon sebenarnya. jalan jalan jek. sbb malas laa nak peluh peluh. so jalan jek kami. HAHA. lama jugak laa. round round itu istana garden. tgk sedara syafiq(tenuk). sedara aklip(badak). HAHAHAHA. comel sangat mereka ! HAHA. sorry der !! gurau gurau jek okay. then g minum kat hutan bandar. ramai giler kot kat sana. kat istana garden td pon ramai org. org cina laa ramai. rajin betol mereka pagi pagi datang joging. haihh. tak macam aku ! HAHA. tgk gelagat org best doe ! macam macam perangai ade. yg aku suka ade. yg aku tak suka pon ade ! cam siall !! erghh !! best kot kuar td. sbb aklip pon da nak balik PD. so kuar ngn die lah. faris plak keje pagi. so,die ta dpt ikot. nnti aku nak kuar lagi ngn aklip laa. nak tgk movie Lagenda Budak Setan. aku tak tgk lagi ! dorg kata best ! aku nak tgk juga !! nnti kuar lagi yee aklip !! byee ! ;D

putus cinta


kau cinta pertamaku. kau cinta terakhirku. tiada apa yang bisa aku nafikan kasih kita. kau ayu dimataku. satu antara seribu. tiada tara di dunia ini. mungkinkan kita terputus di tengah jalan. mungkinkan kita terlerai tanpa ikatan. usahlah ragu dengan takdir. dan mungkin kitakan berbeza haluan. berakhirnya cerita percintaan. segalanya ketentuan Tuhan. terputus cinta ini memang menyedihkan. harus aku ingat bahawa perpisahan itu ditentukan oleh jarak dan masa. kalau kau dan aku bersedih kerana cinta terhalang dan tidak kesampaian. anggaplah kesedihan itu seperti hujan. walau lebat atau lama sekali pun pasti akan reda jua. aku sayang kau.

17 June 2010

Ku ingin kamu

demi semua yang aku jalani bersamamu
kuingin kau jadi milikku
kuingin kau disampingku

tanpa dirimu ku hanya manusia tanpa cinta
dan hanya dirimu yang bisa
membawa surga dalam hatiku

kuingin engkau menjadi milikku
aku akan mencintaimu
menjagamu selama hidupku
dan aku kan berjanji
hanya kaulah yang kusayangi
ku akan setia disini
menemani…

sentuhanmu
bagaikan tangan sang dewi cinta
yang berhiaskan bunga asmara
dan membuatku tak kuasa

di setiap arung gerak
tersimpan di hati kecilku
bahwa dirimu terindah untukku
selama ku masih bisa bertahan
selama ku masih bisa bernafas
selama Tuhan masih mengizinkan
kuingin selalu menjagamu.


Perempuanku.

Pandangi langit tinggi di angkasa, tak kan ada habisnya segala hasrat di dunia. Hawa tercipta di dunia untuk menemani sang Adam. Begitu juga dirimu tercipta untuk temani diriku. Renungkan sejenak. Arti hadirku di sini untuk menemani dirimu. Dirimu adalah Wanita yang tercipta tuk menjaga hatiku. sedarlah perempuanku. Tuhan kirimkan lah aku kekasih yang baik hati yang mencintai aku seadanya. andai benar kau menjadi milikku, mencintaimu menjadi sumpahku namun jika hadirmu satu mimpi, aku rela tidur sepanjang hari.

nak yang ini !!





aku nak camera nih !! tp mahal laa !! aku nak cari d3000 jek.
itu jek kot yg mampu. tgh kumpul duit nih !!!
korg doakan semoga aku dapat beli camera nih ehh !!
aminnn ;))

Happy Birthday Fiqri !!

Haa, semalam birthday aku laa ! da besa da aku skrg nih !! da 19 dah !! eee, da besa da anak cik mail skrg nih kan ;) yelaa, aku da besa, cabaran pon makin sukar. harap harap aku akan tempoh semuanya dgn sabar dan ikhlas okay ! ermm, terima kasih kat korg yg da wish befday aku smlm ! aku hargai giler !! sangat sangat hargai. dgn kawan kawan baru aku pon wish skali. aku thu laa dorg pon bukan tahu befday aku, tahu kat FB jek. tp dorg wish juga ! itu yg aku suka !! aku pon cm sebak bile ramai yg wish ! tak sangka aku !! org yg aku tak jangka nak wish kat aku pon, wish juga !! terkejut gile aku. walaupon tade hadiah, tp dgn korg wish, bagi aku tuh laa hadiah yg best pena aku dapat ! aku takan lupa kan perstiwa nih okay ! ermm, dpt call free pon tak call sapa sapa pon. call org yg tertentu saja. tuh pon tak laa lama sgt. sorg jek aku call lama. sian die. HAHA. sorry yee awak. aku nak call pon tade masa laa. sbb keje laa. penat. so, tak larat nak call dah. ermm, sorry yee. yg 1st wish from maman. kawan lama aku. aku terkejut die org pertama msg aku wish kat aku ! thanks man !! aku harap org lain, org lain yg wish dulu. tp aku tak laa harap wish dr korg. tak wish pon tape. asalkan korg doakan aku suda. itu jek yg aku nak. aku nak kan korg ingat aku nih sbg kawan korg. kawan korg yg sayangkan korg. ingat taw !! ingat sampai bila bila ! aku terharu sangat korg wish aku nih ! lect aku pon ade wish gak ! tak sangka laa sial ! HAHA. aku nak cakap yg aku sayang kan korg !! sayang sangat !! TERIMA KASIH BANYAK BANYAK sbb korg wish aku taw !! aku tak lupakan !!!
akhir kata, SELAMAT ULANG TAHUN YANG KE 19 UNTUK AKU, MOHAMMAD FIQRI BIN MOHD ISMAIL !! SEMOGA PANJANG UMUR, MURAH REZEKI, BERJAYA DALAM PELAJARAN, SABAR TEMPUH DUGAAN HIDUP, DAN NAK CEPAT DAPAT JODOH ! haha. BYE !!


Azam aku ialah ;

nak dapatkan dekan sem depan dan sampai akhir sem ;)
nak berjaya dalam bidang aku.
nak beli camera DSLR. *tgh kumpul duit nih. hhehe
nak mak dan abah aku dpt tgk aku graduation day nnti.
nak kurus lagi ;)
tanak bergaduh ngn kawan kawan.
nak berubah, tanak jd cm dulu lagi !
aminnn ;))

13 June 2010

Result !!

haa ! result aku da dapat tgk da. td petang. punya laa lmbat aku tgk. HAHA. aku tahu korg paham punye knp aku sheck lambat kan. erghh ! ermm, aku nye result aku puas ati laa. sgt2 puas ati. setimpal ngn ape yg aku blaja laa. HAHA. aku takot jek repeat paper. lagi lagi paper SOC. perhh ! aku takot kot. nasib baik lulus semua ! tapi tak laa dekan. okay okay jek. syukur alhamdulillah. aku nak ucap congrate kat kawan kawan aku yg dapat dekan. best giler arr korg !! oklaa bye !

09 June 2010

29052010

Haaa ! lama suda aku tak update blog kan. sbb?? bz laa. layan FB sampai lupa sal blog nih. HAHA. alasan buduh jek ! okok. aku update nih nak letak picture akak aku tunang hartuh. 29.May.2010. aku tak sangka akak da tunang da. pastu next year nak kawin. ngn org sabah bah. HAHA. raya next year die balik sabah kut ! HAHA. ntah laa. tak thu pon. okay laa. bye !