penyebok

14 June 2011

Balasan jasa seorang kawan baik.

Ya Allah, akhirnya ershad berkeras untuk putus kawan dengan aku. tapi demi Allah, aku tak putus kawan dengan die. aku tanak putus kawan dengan member member aku. tapi selepas kejadian malam semalam telah membuat aku lebih banyak bersabar. mengajar aku bersabar. menguji kesabaran aku. tapi memang aku bersabar gila malam semalam. die maki aku dengan mengeluarkan perkataan "kau bodoh, kau memang bodoh, kau sial, kau babi, kau celaka" dari mulut seorang sahabat karib aku yang aku kenal sejak part1 lagi. die cakap aku gila, tak paham bahasa, die benci sangat dengan aku, die meluat dengan aku, die halau aku dengan cakap "kau berambos arr !" aku bersabar malam tuh. aku tade maki balik pun. yaAllah, sungguh mencabar dugaan kau, ujian kau terhadap aku. aku terima nya kerana aku percaya ada hikmah disebalik semua nie. aku cuma terasa dengan percakapan die tuh, tapi aku rasa die cakap sebab die tangah marah kat aku. maybe die dah bosan kawan dengan aku. betul laa kata adam, die dah bosan dengan aku. aku masih anggap die kawan baik aku sebab aku fikir apa yang die dah buat baik kat aku. terpulang die nak bermusuh dengan aku. tapi aku tak tergamak nak bermusuh dengan kawan aku. kawan baik aku lagi. memang jauh sekali. besar gila kesalahan aku sampai die hukum aku dengan hukuman paling berat sekali pernah aku alami. dari pandangan mata die, aku nie dah jijik dah. dah tak layak kawan dengan orang pandai, baik, macam die. aku masih bersabar lagi. banyak mulut mengatakan perkara ini berlaku disebabkan orang lain. tapi aku tak berani nak cakap pape. sebab aku tade bukti yang kukuh lagi. aku mengaku aku yang punca bende nie terjadi. aku dah minta maaf. aku masih tunggu die minta maaf. sebelum hari lahir aku nanti. selepas itu aku minta maaf, aku dah tawar hati dah. sorry ershad kamari.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.