penyebok

28 July 2011

Disini Ku Abadikan Kebaikan Mu

Pertama : Izzul Hakim (Izon Kimie)

aku nak story sikit pasal kawan aku nie. izul kawan aku yang aku kenal masa orentasi part1 dulu. dah lama kan kita kenal, kan izul? heehe. masa part1 dulu mula mula rapat laa juga. gi Ipoh sama sama. tapi dah lama lama semua banyak keje. dah jarang lepak dah. ada juga die datang bilik aku. melawat aku kan. HAHAHA. aku bukan tanak datang bilik die. aku nie pemalu. die tuh famous, segan laa aku. hehehehe. serius izzul sangat berpengaruh kat Bidara okay. jealous aku dengan die. hehehe. pastuh masuk part3 kita berjiran bilik pula. bilik aku dengan die sebelah sebelah je. tuh yang buat kita lagi rapat. saling mengenali lah kata orang. HAHAHHA. aku madah ketawa je kalau die ada kat bilik aku. die kalau joget je, mesti aku gelak. kalau orang lain aku tak suka aw. aku suka die juga yang joget. sebab ada daya tarikan. HEHEHEE. serius laa, aku tak suka orang lain juga selain die. die joget je lawa. yang lain, haramm. HAHAA. so sekarang nie kami masih lagi berjiran. nak dijadikan cerita, masa awal part4 nie aku kene demam denggi. die dengan kawan aku yang lain yang jaga aku kat sini. sampai baik laa aku dorang jaga. izul sediakan air suam untuk aku mandi. aku actually tak kesah kalau nak mandi air sejuk pun. tapi die dah sedia kan untuk aku. die kata tak elokn kalau demam mandi air sejuk. jadi aku mandi laa kat dalam bilik je. lap lap jelaa badan aku nie. bukan mandi sampai banjir bilik aku. aduihh. 2 hari juga laa die tolong aku sediakan air suam tuh. terima kasih izul. nak juga kau jaga aku kan. terharu aku. mak aku tahu die yang jaga aku. mak aku kirim salam je kat die. mak aku macam terharu juga laa sebab ada juga orang nak jaga aku masa aku demam nie. mak aku tak habis habis dok kirim salam kat die. terima kasih izul. terima kasih banyak banyak. sampai sekarang laa kita masih berkawan. izul, satu je permintaan aku, kau jangan kecik hati dengan aku. kalau aku buat kau terasa, cakap dengan aku ehh. jangan simpan simpan. aku doa supaya aku dengan kau berkawan sampai bila bila. tak moh gaduh gaduh. tapi kita tak penah gaduh kan. happy je kan kita. hehehe. ehh izul. ingat aku selalu tau. jangan lupa aku. nanti dah habis belajar pun kau still contact aku aw. rumah kita kan dekat je. nanti datang2 laa JB rumah aku. kita lepak sama sama. aku bawak kau kenal dengan mak aku. eh, eh? ingat tau cakap aku nie. Friends Forever :)

Kedua : Ershad Kamari

haa, kali nie kawan aku masa part1 juga aku kenal die. kelas kitorang sama masa part1 dulu. duk bilik pun atas bawah je. mula mula tuh rapat juga, lama lama kenal jadi baik pula. die nie pendiam sikit orang nya. tade laa banyak cakap sangat. die nie tak suka marah marah. memang aku ngaku laa die nie baik selama aku kenal die. kitorang selalu bersama. makan sama. online sama. keluar pun sama. ntah laa. macam die je yang sama dengan kepala aku kot. die boleh layan aku laa kan. sekarang nie kita dah tak sama kelas dah. die kelas fashion, aku kelas photo. tapi tetap bersama. aku nie macam tade kawan dah kan. ntah, aku selesa dengan die. die pun macam okay je dengan aku. sem lepas kitorang sama bilik. kebetulan sama bilik. macam tahu tahu je kita kawan rapat kan. HAHHAA. lagi laa mesra. sama sama tukar cerita. kongsi cerita. aku suka tuh, die suka nie. macam kelakar laa. HAHAHA. aku ingat lagi masa nak hujung sem lepas, aku tade duit aw. duit tinggal nak print keje je. nak makan tade. so die laa yang tolong aku. die banyak tolong aku. die belikan makan untuk aku. kita kongsi beli barang stok makanan. aku beli makan untuk die. tapi aku tak suka makan budi orang. pernah juga aku cakap kat die nanti aku bayar balik apa yang die dah belanja aku. tapi memang aku bayar balik apa yang die dah bayar kat aku awal sem nie. sebab aku tanak makan budi orang. takut aku tak mampu nak bayarnya balik. tapi sumpah die baik. die pun jaga aku masa aku demam harituh. die teman aku tidur, die teman aku gi hospital. macam macam laa. die pun pernah marah aku sebab aku tanak pakai baju tebal tebal sebab nak kasi keluar peluh kan. die marah aku. perhh, prihatin juga die juga kat aku kan. hehehe. thanks shad. masa aku tade mood nak makan pun die ada mesej aku. die cakap aku tanak makan nie berdosa sebab menyiksakan diri sendiri. pastuh die nak belikan aku nasi dengan lauk sikit. pastuh aku cakap lah tanak ann. tengok laa korang, die sangat baik kan dengan aku. terharu gila aku ! die pun pernah cakap yang die anggap aku nie sebagai kawan sebenar die. macam adik die. ada satu ayat tuh die cakap "aku benci bila kau cakap thanks dengan sorry dengan aku. sebab adik aku tapayah cakap camtuh" haa !!! terharu tak korang !! kankankan. aku pun macam terharu laa. die anggap aku sbg adik die. gila laa !! aku memang dah anggap die sbg family aku. mak aku pun pernah cakap dgn die. mak aku cakap thanks sebab jaga aku masa aku demam tuh. terima kasih banyak banyak lah eshad !! kau sahabat memang terbaik lah !! ada lagi mesej mesej tuh dalam HP aku. tak percaya? meh datang bilik tengok sendiri !! :D

Ketiga : Azrul (Andy Aaron)

okay kali nie azrul pula. die pun aku kenal masa part1 juga. die banyak tolong aku masa part1 dulu. die buatkan drawing aku. hehehhehe. thanks azrul. tapi kita rapat sem lepas kan. kau duduk kat blik izul. sebab kau gaduh dengan budak blik kau. amir kan. sian kau. tape laa, sabar okay. sem lepas kau banyak tolong aku. kasi sikit spray mount kan. HAHAHHA. sampai habis aku kejekan. HAHAHA. sorry azrul. tak sengaja ! HAHAHHAA. die tolong aku dalam Ai. banyak laa die tolong aku. masa aku demam pun die jaga aku juga. die ambek selimut die yang tebal tuh selubung aku satu badan. sebab nak kasi badanaku berpeluh !! perhh, baik kan azrul !! die beli air 100 plus untk aku. die picit kepala aku. banyak laa die tolong aku. jaga aku ! sampai aku dah lupa apa kebaikan die kat aku. terima kasih banyak banyak azrul. kau sahabat aku dunia akhirat !! aku takan lupakan kebaikan kau kat aku.

semua nama nama kat atas nie kan, semua pernah tidur sekatil dengan aku. malah sebantak pun ada. sweet kan dorang.aku pun tak sangka aku dapat kawan macam dorang nie. sejujurnya kan, aku memang sayang korang !! korang je yang pernah buat baik macam nie dengan aku. yelaa, kawan2 aku kat sana mana pernah duduk sebilik dengan aku. jadi dorang tade laa jaga aku macam korang jaga aku. cuma dorang just tanya kaba je. okay laa tuh kan. ingat juga laa. mak aku pernah kasi duit suruh belanja korang KFC. aku dah belanja kan. harituh. haa, itu mak aku yang belanja. die ucap terima kasih banyak banyak sebeb tolong jagakan aku. mak aku hargai korang gila gila. terima kasih yee korang. aku minta kat Allah supaya balas jasa kebaikan korang tuh. aku memang tak mampu laa nak balas. aku ada apa je kan. aku doa supaya korang selamat dunia akhirat. aminnn. sayang korang semua !! :)


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.